20X IN DE CHAMPAGNE

Book 20X IN DE CHAMPAGNE
  • 20X IN DE CHAMPAGNE Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • 20X IN DE CHAMPAGNE Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Met deze '20x logeren en genieten' verken je niet alleen de champagneregio maar ook de Franse Ardennen. Dus toch wel een zeer grote en vooral populaire streek. Het is ideaal voor een weekendje weg en zowel op culinair als op het vlak van natuur heeft deze heel wat te bieden. De auteur, Dirk De Moor, heeft die streek ingedeeld in 10 delen. Daarbij werd ook het zuiden van de Champagne niet vergeten met Troyes, Langres en Bar-sur-Aube.

Bij de inleiding krijg je een overzichtskaart maar het was wel handiger geweest om daar de nummers te vermelden van de 10 hoofdstukken. Dat is dan wel zo bij de detailkaarten. De keuze van de 10 bestemmingen in de Champagne en Franse Ardennen is wel overwogen. Alle hoogtepunten zijn opgenomen en ook minder bekende zoals het Lac du Der. Er is ook aandacht om het aanbod zeer verscheiden te maken. Er zijn stadsbezoeken zoals Reims, Epernay, Troyes, Sedan, ... maar de natuur en wijngaarden verken je eveneens uitgebreid.

Elke locatie telt 2 tips om te verblijven, 2 tips om lekker te eten en dan diverse geniettips. Bij deze laatste kan dit gaan over een bezoek aan een museum maar evenzeer aan een bedrijfje. Soms stelt de auteur je voor een wandeling te maken of gewoon te genieten tussen de wijngaarden via een mooie autoroute. De reisgids is zeer praktisch opgevat en bij logies en restaurants krijg je richtprijzen.

Kortom, deze gids is ideaal voor een weekendje weg. Bovendien is elk van de 10 bestemmingen een volwaardige korte vakantie en krijg je voldoende tips om die weekendtrip mooi en divers in te vullen.

Tags: 20X, Champagnestreek, Hotels, Lannoo uitgeverij, Vakantie Frankrijk