LOGEREN IN EEN STILTEHOTEL

Book LOGEREN IN EEN STILTEHOTEL
  • LOGEREN IN EEN STILTEHOTEL Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • LOGEREN IN EEN STILTEHOTEL Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

'Logeren in een stiltehotel' laat je even wegdromen in 50 rustig en landelijk gelegen droomhotels en gastenhuizen. Alhoewel de auteur schrijft dat de gemiddelde prijs 100 euro per nacht en per kamer bedraagt is het aanbod toch vrij exclusief en dient die prijs met een korreltje zout genomen te worden. Het is een boek met heel veel tips voor een écht relaxerend weekendje weg. De bestemmingen liggen allemaal op max. 4 uur rijden vanuit Brussel.

Per hotel krijg je een korte historiek, wat de troeven zijn en wat praktische gegevens. Uiteraard zijn de foto's er om de sfeer in het hotel weer te geven. Bovendien krijg je telkens 3 suggesties voor een uitstap, bezoek en wandel- of fietstocht. Op het eerste zicht dus een vrij compleet hotelboek.

Maar mensen die rust opzoeken en daarvoor ook iets meer willen betalen zijn vaak veeleisend. Eénmaal ze zeker zijn van de rust en de service komen ze vaak terug en kiezen dan ook vaak voor dezelfde kamer. Niets mag hun relaxerend weekendje verknallen. Ik ken heel wat van de hotels in het boek, heb al op veel locaties geslapen en sommigen behoren tot mijn favorieten, maar in elk van die hotels heb ik ook mijn favoriete kamer of locatie.

Die persoonlijke benadering mis ik in dit boek. De auteur laat de eigenaars aan het woord en geeft een indruk over het culinaire aanbod. Maar voor mij is die kamer ook belangrijk. Ik heb de indruk dat de auteur er niet geslapen heeft. Een voorbeeld om mijn visie toe te lichten. In La Butte aux Bois zal ik altijd logeren in het landhuis omdat het daar moderner en intens rustig is met prachtig ingerichte kamers. En zo zijn er nog wel voorbeelden waar ik liever op het 2de verdiep slaap of net op het eerste omwille van een bepaalde reden. Ik weet dat smaken verschillen maar een auteur moet zijn keuzes uitleggen en daar niet bang voor zijn.

Toch kan ik het boek aanraden aan mensen die op zoek zijn naar een stiltehotel of gewoon een weekendje willen genieten. Het is wellicht voor velen een aanzet om een of meerdere keren per jaar te relaxen en te herbronnen. Duur is het veelal niet als je daarmee een bezoek aan de psychiater en cardioloog kan uitsparen.