DE GEHEIME ARCHIEVEN VAN HET VATICAAN

Book DE GEHEIME ARCHIEVEN VAN HET VATICAAN
  • DE GEHEIME ARCHIEVEN VAN HET VATICAAN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • DE GEHEIME ARCHIEVEN VAN HET VATICAAN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Altijd al hebben de archieven van het Vaticaan tot de verbeelding gesproken. De meest uiteenlopende ideeën werden geopperd over de inhoud ervan. Geleerden, ingewijden en onderzoekers hadden weliswaar toegang, maar het brede publiek kon zich moeilijk een beeld vormen van de uiteenlopende belangrijke historische documenten die hier al eeuwenlang bewaard worden. Voor het eerst kreeg een uitgever de toestemming om deze uiterst belangrijke archieven te bezoeken en een selectie te maken voor deze bijzonder schitterende uitgave.

Rond wandelen tussen 84 km belangrijke historische documenten, waarvan vele meer dan duizend jaar oud, maakt een overweldigende indruk. De selectie van de meer dan honderd documenten voor deze bijzondere uitgave moet wel erg moeilijk geweest zijn. Een blik in de inhoud maakt dit duidelijk: het Edict van Worms (1521), een diploma van keizer Otto I (962), een oorkonde van keizer Frederik I (1164), een brief van de Grote Khan aan paus Innocentius IV (1246), een brief van de kalief van Marokko (1250), een eigenhandig geschreven brief van Lucrecia Borgia aan paus Alexander VI (1494),  de veroordelings- en excommunicatiebullen van Luther (1520), een brief van Voltaire aan paus Benedictus XIV (1745), het Verdrag van Lateranen (1929), ...

Van elk van de documenten krijgt de lezer een fraaie afbeelding. Daarnaast is er informatie omtrent de historische achtergrond en betekenis ervan en natuurlijk over de inhoud. Het vlot geschreven boek leest dan ook als een boeiende eeuwenlange geschiedenis. Vooraan in het boek is er bovendien informatie over de vorming en de ontwikkeling van de verzameling historische documenten die we vandaag kennen als "Archieven van Vaticaan". Vooral door dit boek zijn ze een flink pak minder "geheim".

Prachtig foto- en geschenkboek, geschikt voor allerhande gelegenheden, met een veelheid aan boeiende historische informatie.

Afmetingen: 30 x 30 cm.

Tags: Citytrip Rome, Stedentrips, Vakantie Italië, Vaticaanstad