• Richtprijs: € 39,95
  • Datum: 12/06/2010
  • Uitgeverij: Veltman
  • Verdeeld door: Agora
  • AFRIKA, OP SAFARI IN DE GROTE WILDRESERVATEN Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • AFRIKA, OP SAFARI IN DE GROTE WILDRESERVATEN Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

In vergelijking met andere safari-boeken kan je gerust stellen dat de fotografie in dit boek veel "levendiger" is. Natuurlijk zijn er prachtige "stillevens" opgenomen, met een trits dieren vreedzaam drinkend aan een waterplas onder het maanlicht. Toch vind je hier veel meer knappe foto's vol leven en actie. Het lijkt wel of de auteurs het leven in de wildparken bekeken door de ogen van de parkrangers, eerder dan door die van de gemiddelde safaritoerist. Vandaar wellicht ook dat veel foto's 's nachts gemaakt zijn, wanneer de toerist slaapt maar het dierenleven nog veel activiteit vertoont.

Beide auteurs hebben dan ook het grootste respect en veel waardering voor het werk van de mensen die met de dieren in de reservaten werken, hen beschermen tegen stropers of hen bijstaan mocht dat nodig zijn. De mensen die in de parken werken of zij die er wonen komen ook af en toe in beeld; zij maken er tenslotte ook deel van uit en helpen het beeld van de parken te bewaren.

Praktisch alle belangrijke wildreservaten van Afrika komen aan bod in deze werkelijk schitterende uitgave: Kruger, Etosha, Okavango, Luangwa, Serengeti, Masai Mara, Mgahinga en tal van andere. Veelal en niet helemaal onverwacht gaat de eerste aandacht naar de grotere dieren, toch krijgen ook deze die wat bescheidener zijn in omvang ook veel ruimte. Bij ieder park hoort een verhaal over iets wat de auteurs er meemaakten: het onverwachte opduiken van een kudde dieren, het lange wachten, de blasé-houding van sommige toeristen, de strijd om een prooi, het spel van leeuwin en haar welpjes, ... Alsof je er zelf bij was.

De kans dat je zelf deze grote collectie dieren voor je lens krijgt is quasi onbestaand. Of je nu zelf op safari trekt of niet, dit is een prachtboek om in huis te hebben.

Tags: Natuur, Safari, Vakantie Afrika, Wildreservaten