• Categorie: Fietsgidsen
  • Richtprijs: € 19,50
  • Datum: 17/12/2006
  • Uitgeverij: Pirola
  • SINT-JACOBS FIETSROUTE Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • SINT-JACOBS FIETSROUTE Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Deze door Fietskaart Informatie Stichting (FIS) geheel herziene vijfde druk werd eind 2006 bij uitgeverij Pirola uitgegeven. De beschrijving van deze populaire fietsbestemming naar een van de oudste pelgrimsoorden bestaat uit drie delen: deel 1 Haarlem - Tours, deel 2 Tours - Pyreneeën, deel 3 Pyreneeën - Santiago. De historische route voert door prachtige landschappen en langs bezienswaardigheden van de Pyreneeën naar Santiago de Compostela en is 950 km lang. Bergketens wisselen af met de Spaanse hoogvlakte. Er zijn varianten opgenomen om enkele drukke stukken te mijden.

Het minste dat je van de FIS-gidsen kunt zeggen is dat ze volledig zijn. Zowat alles wat je als fietser zou moeten weten om deze pelgrimsfietstocht tot een goed einde te brengen komt aan bod. Waar je bij het fietsen in Spanje rekening moet houden: de verplichting om een fietshelm te dragen, het verdelen van de bagage, eten, drinken, overnachten enz. Er is een apart hoofdstuk met praktische informatie waarbij de meest gestelde vragen aan bod komen zoals: hoe terugkeren met bus, trein of vliegtuig; kaarten, geld, telefoon en zelfs een woordenlijstje met de termen die je als fietser nodig kunt hebben.

Het kaartmateriaal in het boek is afkomstig van de Michelinkaarten Frankrijk serie Local. Voor Spanje de Michelinkaarten serie Régional. Naast deze kaarten wordt ook een uitvoerige wegbeschrijving en een gedetailleerde links/rechts tabel opgenomen. Van elke stad die wordt aangedaan wordt een plattegrond afgedrukt. Bij elk traject krijg je bovendien een hoogteprofiel.

Deze fietsgids kwam tot stand door de samenwerking met Fietskaart Informatie Stichting, http://www.fisroutes.nl/