• Bladzijden: 0
  • Categorie: Fietsgidsen
  • Richtprijs: € 39,99
  • Datum: 13/12/2016
  • 100 ROUTES LANGS DE MOOISTE DORPEN VAN BELGIË Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • 100 ROUTES LANGS DE MOOISTE DORPEN VAN BELGIË Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Keuze te over met deze degelijke fiets- en wandelbox. Wat zit erin?  Een infogids en 50 kaarten met telkens twee routes.  Je kan je bestemming kiezen aan de hand van de handige en inspirerende infogids.  Hierin vind je een portret van de 50 mooiste en meest authentieke dorpjes. De overzichtskaarten in dit boekje tonen je waar de routes starten.  Je leest er ook de afstand van de tochten, de moeilijkheidsgraad en doenbaar met kinderen en kinderwagens. De wandelingen variëren van 5km tot 15km.  Voor de fietsroutes kan je kiezen tussen afstanden van 25km tot 45km.  Elk dorp in deze infogids heeft een nummer.  Heb je je keuze gemaakt?  Neem dan de vouwkaart met hetzelfde nummer uit de box en ga aan de slag.

Elk dorp heeft één vouwkaart.  Op deze ene zijde staat een fietstocht (blauwe route) en op de andere kant staat een wandeling (oranje route).  De fietsroutes zijn gebaseerd op de plaatselijke fietsroutenetwerken.  Voor de provincie Limburg wordt het wereldberoemde Limburgs fietsroutenetwerk gebruikt.  De tocht wordt van knooppunt tot knooppunt beschreven met vermelding van bezienswaardigheden, horeca en plaatselijke weetjes.  De route zelf is duidelijk in kaart gebracht.  Het geeft je een overzicht van de omgeving, de rijrichting en de bezienswaardigheden die met icoontjes zijn aangeduid. De wandeltocht is volgens hetzelfde patroon opgesteld.

Zowel voor de wandel- als voor de fietstocht is er, in een opvallend kadertje, een brok praktische informatie meegegeven.  Je leest alles over de afstand, het vertrekpunt, de aard van de weg, eten en drinken, de bewegwijzering en informatie over de plaatselijke toeristische dienst.  Smaakmakers zijn de meer dan zevenhonderd mooie en aantrekkelijke foto’s.  Als extraatje zijn er tips opgenomen over een leuke pitstop of een interessant bezoek in de naaste omgeving.  Nu rest enkel nog het maken van je keuze.  Wordt het fietsen door de vallei van de Drie Beken, een tocht langs de taalgrens in Kanne, een wandeling door de graanschuur van Mélin of een kuitenbijter in het Land van Herve? Alvast veel plezier!

Tags: Fietsbox, Lannoo uitgeverij, Vakantie België, Wandelbox