• Bladzijden: 200
  • Categorie: Fietsgidsen
  • Richtprijs: € 19,99
  • Datum: 3/03/2015
  • HOE WORD IK WERELDFIETSER? Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • HOE WORD IK WERELDFIETSER? Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Dagboeken en reisverhalen zijn er reeds bij de vleet maar met dit boek wordt een leemte opgevuld in het fietswereldje. De auteurs hebben er elf fietsreizen in Alaska, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland op zitten. Ze schrijven, ontwikkelen routes en fotograferen voor gidsen en magazines. En nu dit veelomvattend vademecum over het hoe en waarom van het ‘wereldfietsen’ dat ze samenstelden voor uitgeverij Lannoo.

Voor dit boek putten ze niet enkel uit eigen ervaring maar gingen ze ook te rade bij andere gerenommeerde fietsreizigers zoals het onafscheidelijke fietsduo Nicole Dierckx en Ingrid De Wilde, BBC-verslaggever Mark Beaumont, routeontwikkelaar Ward Van Loock, zaakvoerder van fietsenwinkel De Vakantiefietser Eric Schuijt e.a.

Het boek is een ware cascade van weetjes, anekdotes, suggesties en waar gebeurde verhalen. Er zijn kaderstukjes met tips, raadgevingen van andere wereldfietsers, mails van onderweg naar het thuisfront, verwijzingen naar websites enz. Het is bijna onmogelijk om in dit bestek een overzicht te geven van de inhoud van het boek. Ondanks deze veelheid aan informatie zit er een doordachte structuur, met duidelijk afgebakende hoofdstukken, in het boek.

‘Hoe word ik Wereldfietser’ is rijkelijk geïllustreerd met ter zake doende foto’s. Een index of register is niet aanwezig maar de gedetailleerde inhoudsopgave maakt dit ten dele goed. Een boek om eerst helemaal te lezen en daarna nog vele malen te raadplegen. Als je tenminste niet zo overtuigd bent dat je al onderweg bent om de wereld rond te fietsen.

Tags: Fietsen, Fietsgidsen, Lannoo uitgeverij