MALAYSIA, BRUNEI UND SINGAPORE

Book MALAYSIA, BRUNEI UND SINGAPORE
  • MALAYSIA, BRUNEI UND SINGAPORE Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • MALAYSIA, BRUNEI UND SINGAPORE Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Het centraal gelegen Singapore als uitvalsbasis gebruiken voor een bezoek aan Maleisië en Brunei is één van de mogelijkheden, als je daar toch al bent. Nochtans hebben zowel het westelijke deel van Maleisië als het oostelijke deel, dat Brunei omsluit op het eiland Borneo, voldoende te bieden om je een volledige vakantie te boeien. Dat merk je ook wel als je deze reisgids grondig doorneemt.

Deze gids biedt een gedegen kennismaking met Maleisië aan de hand van een uitvoerige rondreis. Voordien evenwel bezorgen de auteurs je een pak informatie over de niet te veronachtzamen voorbereiding van de reis naar deze tropische regio, samen met een reeks praktische tips over een verblijf ter plekke. Terecht wordt aan Kuala Lumpur (zeg maar KL) veel aandacht besteed, maar ook een uitgebreide reeks kleinere plaatsen krijgt de nodige aandacht. Van tal van plaatsen zijn er plannetjes of situatieschetsen.

Zelfs een rondreis per fiets valt te overwegen, ten minste in het juiste seizoen, al beweegt deze uitgave zich niet op dat domein. Laat je hiervoor inspireren door de “Tour de Langkawi” (zeg maar de Ronde van het westelijke deel van Maleisië). Die ronde voor profs vroeg in het voorjaar leidt langs wegen met een moeilijkheidsgraad die best haalbaar is voor de ietwat geoefende fietser. Houd er dan wel rekening mee dat de fietsvoorzieningen en –veiligheid niet te vergelijken zijn met die in de Benelux.

Voor Serawak en Sabah, het oostelijke deel van Maleisië op Borneo, is de situatie enigszins anders. Daar zijn er veel minder belangrijke plaatsen, maar gaat de aandacht overwegend naar de schitterende natuur. Die natuur komt trouwens aan bod op een aantal fraaie foto’s. Een kennismaking met het sultanaat Brunei is dan weer een ander verhaal. Wellicht staat daar in eerste instantie een bezoek aan de hoofdstad Bandar Seri Begawan op het programma. Ook hier levert de gids de nodige informatie.

In Singapore leidt de gids je uiteraard ook naar Raffles Hotel, zodat je later met trots kan beweren dat je in een van ’s werelds meest vermaarde hotels geweest bent, al was het maar om een (dure) cocktail te drinken. De vermaarde dierentuin komt natuurlijk ook aan bod, naast zovele andere plaatsen die mensen (denken te) moeten gezien hebben.

Samengevat: een gedegen gids die je geïnformeerd wegwijs maakt in een regio waar je allicht niet ieder jaar je vakantie doorbrengt.

Formaat: 12.5 x 18.5 cm