• Bladzijden: 320
  • Richtprijs: € 20,00
  • Datum: 1/07/2017
  • Uitgeverij: Kosmos Uitgevers
  • HET SURVIVAL HANDBOEK Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • HET SURVIVAL HANDBOEK Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Gidsen over survival vertrekken wel eens van het standpunt van de van mensen die al enige ervaring hebben. Echte beginnelingen moeten dan maar al doende leren. Deze uitgave heeft aanvankelijk ook veel aandacht voor de echte leek op het vlak van overlevingstochten of gelijkaardig. De verpakking van deze gids in "een gamel" vertelt meteen dat survivallen niet zomaar een activiteit is waaraan je onvoorbereid begint.

De auteur vertrekt van het principe "minimale energie voor een maximaal resultaat", iets wat in het dagelijkse leven ook van toepassing kan zijn. In deze gids krijg je behoorlijk inzicht in wat er zo allemaal komt kijken bij de voorbereiding van een survivaltocht: de planning, de benodigde uitrusting, de te verwachten weersomstandigheden, een eerste studie van het gebied waarin je dit avontuur wil beleven, ...

Eenmaal onderweg zijn er nog een hoop items waarmee je rekening moet houden. De auteur, Volin Towel, bezorgt de lezer / survivaller een degelijk overzicht van de mogelijkheden en hoe je die moet aanpakken. Hoe bouw je een shelter? Wat in geval van nood? Hoe zuiver je water? Hoe geraak je aan voedsel en hoe bereid je dat dan? Hoe steek je best een rivier over? Kortom, een hoop vragen en doordachte antwoorden.

Wanneer je deze gids ernstig doorneemt en jezelf enkele praktische oefeningen oplegt moet je alvast niet meer als een beginnende survival-deelnemer het veld in.

Ondertitel: "De voorbereiding op iedere survivaltocht". Deze handige uitgave zit verpakt in een "mess tin", Dit recipiënt uit aluminium kan worden gebruikt om maaltijden in te bereiden of om uit te eten. In Vlaanderen hebben we het vaak over "een gamel".

Tags: Survival